Tuesday, March 20, 2012

datang tak diundang.

kerenah seorang guru. bagi aku title guru bukan semudah yg disangkakan.. bile anak murid panggil cikgu..teacher..miss and so on..sure kite akan tunjukkan cara and gaya perawatakan seorang guru. now, aku mengajar di sekolah yg enviromentnye adalah kampung.. mule aku dapat sekolah dekat perak.. perasaan sedih.. bayangkanlah 3hari aku menangis and hari2 aku cuma fkirkan ape yg aku nk buat?? duduk dekat rumah.. sure smua bnde kne cntrol.. since 5thn lbh jauh dgn fmly myb mse 2 fkir still nk jauh.. n takdir aku dapat sekolah betul dekta dgn rumah.. SK alor pongsu.. nme sekolah aku pnh dengar.. tp xtau kt mne..xke teruk namenye tu?? duduk je kt kg tp banyak bnde aku xtau.. sehinggalah aku siap2kn diri sebelum dftar mnjadi guru.. aku dgn perasaan xsuke dan mals pergi bank yg knunnye nk siapkan buku2 bank.. oh lupe..mse ni aku just tau negeri perak aku mngajar.. tau ngri pn dh xnk.. dah knape entah.. teruskan cerita aku ke bank public bank.. dilayan oleh miss syira ilyia yg knun2 wt muke cool mlyan aku..mnyampah je aku tgk..haha then trus ke bank Rhb n last maybank..aku siap2kan semua ni sbb memikirkan sekolah aku entah dikawasan pedalamn mne..risau pn ade..n disini bermulanya cerita antara aku dan dia.. jdoh kah??haha aku pn xpsti.. tp yg pstinya inilah kisah cinta  antara aku dan Mr f.. 1st aku dtg msuk bank tu dah ade yg bertegur.. xkerja ke?? aku wt muke slmbe ckp x.. bile dah 2 org tegur aku pn plik, n bru diorg perasan aku ni bukan miss syira yg kje di pblic bank.. my sys..xsme kot muke.. haisshhh n sterusnya gliran aku nk stlekan buku bank..jmpe dgn en Rizal xsilap aku.. then die mntak aku naik atas utk photostat ic.. aku pn naikla dgn muke yg mls..tp kire okla pkerja dkt bank ni mude2..selera sket..haha n.. tadaaa.....dis is my 1st situasi dgn mr F

me:nk photostat ic *sambil beri ic
mrF:erm ok..*dengan muke yg cool n knun2 bz wt keje
mse 2 aku smpat pndang die..ingtkan cina..bile jawab melayu..ok2 cool..heh
n die trus photostat tnpa bnyak berbicara..
me:nk kne bayar ke??*saje nk soh die ckp sket...haha gatal kan?
mrF:erm...xpe..

aku pn trus turun..dalam hati not bad gak anak cine ni..tp smbong..dalam hati gatal gak aku ni..xpenah wt cm ni ok..n nk jdikan cite xleh nk satlekan kje aku hari tu gak..sbb?? mybank melaka wt pekebnde entah dgn kad aku..so knela dtg esok..n b4 kuar aku budak sbelah sruh mntak num ph..n encik Rizal xbg sbb budak atas dah mntak dlu!ha?dh ade org mntak ke? yeay..tersenyum simpulah aku..kihkih

truskan kerja ke kwsp taiping..n tibe2 dpt call..weee...num xdikenal..tp rupenye encik rizal..huk suruh dtg bank sebb akaun dah aktif..ewrmm esok je la ye.. n saat ditunggu mssage diterima.. 'Hai..awak terlupe bayar duit potostat 20sen'..ahaks..yeass bermula dari saat tu aku terus msg n msg.. n bile bersembang..rse mcm serasi.. alhamdulillah..mungkin inilah dinamakan jodoh buat kami bersama..jdoh dengan anak cina..xpercaya ce tgk muke die..hehe mmg mcm anak cina..

p/s:doakan dipanjangkan jdoh buat kami hingga ke akhir hayat.. ameen..

mrF and anak buah saye..wa ingat lu cina oo..rupenya cina..;)

No comments:

Post a Comment